Jaunumi

Jēkabpils sporta centrs iesaka – DODIES PASTAIGĀ! | 1. nedēļas kopsavilkums
18. janvāris, 2021 Foto: https://www.facebook.com/jekabpilslv

Jēkabpils sporta centrs iesaka – DODIES PASTAIGĀ! | 1. nedēļas kopsavilkums

Sākot ar 12.janvāri, katru nedēļu sociālo tīklu ierakstu sērijā “Jēkabpils sporta centrs iesaka” dalīsimies ar ieteikumiem un iedvesmu, kā šajā laikā, kad mūsu dzīvi skar daudz ierobežojumu, uzlabot savu pašsajūtu un apzināti un pārdomāti pievērsties fiziskām aktivitātēm un ieviest tās kā regulāru ieradumu.

Mūsu ieteikumiem un praktiskajiem uzdevumiem ik dienu seko līdzi te:

https://www.facebook.com/jekabpilssc

https://www.instagram.com/jekabpilssc/

Šajā rakstā piedāvājam iepazīties ar aizvadītās nedēļas “Jēkabpils sporta centrs iesaka” padomiem.

Šīs nedēļas tēma – DODIES PASTAIGĀ!

Pastaiga ir vērtīga fiziskā aktivitāte, ko iespējams viegli iekļaut ikdienas ritmā. Šai nodarbei nav nepieciešama fiziskā sagatavotība vai speciāls ekipējums, turklāt pozitīvu ietekmi uz tavu ķermeni spēj radīt pat pavisam neilga soļošana mēreni intensīvā tempā.

Bieži esam dzirdējuši, ka ieteicamais soļu skaits dienā ir 10 000 noietu soļu. No kurienes radies šis skaitlis? Iespējams, ka tas radās kā mārketinga rīks Japānā ražotajam soļu skaitītājam jau 20. gs. sešdesmitajos gados. Tomēr zinātnieki apstiprina, ka šāds noieto soļu skaits dienā ir optimāls cilvēka veselībai. Tas ir vidējs rādītājs, tāpat kā ieteikums cilvēkam dienā izdzert 2 litrus ūdens, tomēr katram no mums soļu daudzums var nedaudz atšķirties atkarībā no fiziskās sagatavotības. Ja līdz šim cilvēkam ir bijis ļoti mazkustīgs dzīvesveids, tad uzreiz uzsākt vismaz 7 km garu pastaigu ik dienas būs izaicinoši. Tādos gadījumos ieteicams distanci palielināt pakāpeniski – sākot ar 3000 soļiem dienā, lēnām palielinot distanci, līdz 10 tūkstošiem vai pat vairāk soļu kļūst par ikdienas normu. Turklāt, ieteicamie 10 000 soļi ik dienu nav jānoiet reizē, bet šo distanci var sadalīt vairākos piegājienos.

Fotokonkurss: iepazīstini ar savu četrkājaino pastaigu draugu!

Bieži vien tieši mūsu četrkājainie draugi ir tie, kas mūs mudina būt aktīviem un doties pastaigā, neskatoties vai līst vai snieg vai spīd saule. Tāpēc, turpinot rubrikas “Jēkabpils sporta centrs iesaka” tēmu “Dodies pastaigā!”, aicinām atsaukties visus tos, kuru suņi, kaķi un citi pastaigu draugi ir bijuši lieliski kompanjoni fiziskām aktivitātēm svaigā gaisā. Vairāk par konkursu uzzini te: https://ieej.lv/uYdi6

Video: Staigāšana: vienkāršākais veids, kā pieradināt savu organism pie slodzēm

Lai uzzinātu vairāk par to, kā pastaigas iekļaut savā ikdienā vai treniņu plānā, kā staigāt pareizā slodzē un kādu ieguvumu veselībai pastaigas sniedz, aicinām noskatīties videolekciju, kas ir daļa no Latvijas Tautas sporta asociācijas organizētās tiešsaistes konferences “Fiziskās aktivitātes kā veselības pamats”, lektors: Raitis Nāckalns RV PHYSIO fizioterapijas centra fizioterapeits.

http://cdn.tiesraides.lv/sportacentrs.tv/20210105120301_sportacentrs.tv.9_0

“Jēkabpils rezidence” piedāvā pastaigas laikā apskati Jēkabpils lūšus!

Mudinot doties pastaigās, Jēkabpils sporta centrs ir apkopojis vairākus pastaigu maršrutu, pirmais no tiem tapis sadarbībā ar Reģionālās biznesa un tūrisma attīstības biedrību “Jēkabpils rezidence”.

Maršruts aicina doties Jēkabpils simbolam lūsim veltītā pastaigā, kuras garums ir 8 kilometri. Pastaigas maršruts vedinās “apciemot” lūšus dažādās pilsētas vietās – lūša skulptūru Vecpilsētas laukumā, lūsi pie Jēkabpils sporta halles, Jēkabpils ģerboņa atveidu rotācijas aplī Neretas ielā, koka vingrošanas iekārtu “Lūša taka” Mežaparkā un atgriezties Vecpilsētas laukumā.

Maršruts pieejams te: https://vesture.dodies.lv/#m=13/56.49155/25.86027&l=O&nktl=pU53PCmTILn7eqSehjaePQ

Šajā mājaslapā iespējams maršrutu saglabāt arī GPX faila formātā, kas atvieglos maršruta distances iziešanu dabā. Vairāk par GPX failu lietošanu uzzini te: https://saite.lv/I4q3c

#JSCiesaka #Jēkabpilssportacentrsiesaka

Ieteikt citiem: