Jaunumi

Skriešanas aplikāciju iespējas
2. aprīlis, 2021

Skriešanas aplikāciju iespējas

Turpinot rubriku "Jēkabpils sporta centrs iesaka - skrien!", aplūkosim vairākas priekšrocības un iespējas, ko sniedz skriešanas aplikācijas. 

Pavisam mierīgi var skriet arī bez jebkādām viedierīcēm un aplikācijām, klausoties putnu dziesmas un īpaši nedomājot ne par to, cik daudz noskriets, ne to - cik ilgā laikā. Tomēr, jo vairāk skrien, jo vairāk vēlies novērtēt progresu, izmērīt savus sasniegumus, salīdzināt ar citiem un tādā veidā arī motivēt sevi turpmākiem treniņiem. 

Praktiski visas sporta aplikācijas, kas nodrošina skriešanas monitoringu, izmērīs gan tavu noskrieto distanci, gan ātrumu, gan tempu, nodedzinātās kalorijas un atzīmēs kartē noskrieto maršrutu, turklāt to izdarīs arī bez mobilo datu lietošanas, tikai izmantojot GPS. Kad viedierīce tiks pieslēgta internetam, tā iegūtos datus augšupielādēs tavā profilā aplikācijas vietnē. Savam treniņam varēsi pievienot fotogrāfiju un, ja vēlies, padalīties ar savām aktivitātēm sociālajos tīklos un sekot līdzi draugu aktivitātēm. Populārākās lietotnes var sinhronizēt ar citām viedierīcēm, piemēram, sporta pulksteņiem, pulsometriem un fitnesa aprocēm.

Aplikāciju pamatfunkcijas pārsvarā pieejamas bez maksas gan Android, gan iPhone lietotājiem, tomēr lielākoties tās piedāvā arī maksas pakalpojumus padziļinātai statistikas uzskaitei, individuālu treniņu ieprogrammēšanai, uztura plānošanai u.tml. 

Sportistu vidū iecienītā sporta lietotne “Endomondo” aizvadītā gada nogalē aizgāja “pensijā”, tāpēc daudziem radās aktuāls jautājums, kādu aplikāciju izvēlēties, lai sekotu līdzi savu sportisko aktivitāšu statistikai. Daudzi sportotāji izvēlas lietotni “Strava”. Un ne velti - tā ir ērti lietojama, intuitīvi saprotama, veic precīzus mērījumus, tajā vari piedalīties dažādos izaicinājumos, draudzēties ar citiem domubiedriem, dalīties savās aktivitātēs un dot citiem atzinīgus “kudos”. Turklāt, ja ikdienā vēl bez skriešanas dodies arī pastaigās, nodarbojies ar velobraukšanu, slidošanu, kanoe airēšanu, slēpošanu, jogu vai kādu citu sporta veidu, tad šīs un vēl daudzas citas aktivitātes arī var izmērīt aplikācijā “Strava”.

Līdzīgas aplikācijas, kas sekmīgi veiks skriešanas novērtēšanas pamatfunkcijas ir “Map My Run”, “Runkeeper” (sniedz audio norādes skriešanas laikā), “Nike+ Running”, “Sports Tracker” u.c. 

Skriešanas iesācēju vidū ir iecienītas aplikācijas, kurās ir pieejamas īpaši sagatavoti skriešanas režīmi. Piemēram, aplikācija, “5K Runner” piedāvā gatavu treniņprogrammu ar trīs treniņiem nedēļā. Katrs pirmās nedēļas treniņš sākas ar piecu minūšu iesildīšanos/ātru soļošanu, pēc tam 20 minūtes jāskrien intervāli - vienu minūti skrien, pusotru minūti ej, un tā sešas reizes. Tad seko piecu minūšu atsildīšanās. Par intervāliem paziņo skaņas signāls. Tas ir ļoti ērti - nav pašam jāuzņem laiks un jāseko tam līdzi. Tiesa gan, bez maksas ir tikai pirmās nedēļas programma, ja iepatīkas, tad par astoņu nedēļu plānu jāmaksā EUR 3,99. Bet noteikti var atrast līdzīgas bezmaksas alternatīvas.

Tiem, kam skrienot patīk klausīties mūziku, patīkama ziņa būs par aplikācijām, kas uztver tavu ātrumu, ritmu un aktivitāti un piemeklē atbilstošu mūziku. Šādu iespēju piedāvā, piemēram, “Spotify Running”. 

Ja esat asāku izjūtu cienītājs un vēlaties skriešanu padarīt varen aizraujošu, pamēģiniet aplikāciju “Zombies, Run!”. Šīs spēles-treniņprogrammas būtība ir tajā, ka sportistam ir jābēg no virtuālajiem zombijiem un jāpilda uzdevumi, piemēram, jāglābj ievainotie. Zombiju spēle notiek ar austiņu palīdzību, jo skaļāk dzirdama zombiju elpošana un citas skaņas, jo ātrāk sportistam jābēg. Tas varētu būt tavs ātrākais skrējiens! 

#Jēkabpilssportacentrsiesaka #JSCiesaka


 
Ieteikt citiem: