Jaunumi

Jēkabpiliešu skriešanas stāsti
1. April, 2021

Jēkabpiliešu skriešanas stāsti

Rubrikas "Jēkabpils sporta centrs iesaka - skrien!" ietvaros aicinājām aktīva dzīvesveida piekritējus dalīties savā skriešanas pieredzē un iedvesmot citus. Aicinam iepazīties ar 15 jēkabpiliešu un tuvākās apkārtnes skrējēju stāstiem!

Ilze: "Skrienu kopš skolas laikiem. Cenšos skriet vismaz pāris reizes nedēļā, parasti distanci robežās 5-10 km. Skrienu viena, vislabāk patīk skriet pa Daugavas dambja promenādi un Dolomīta ielas jaunizveidoto gājēju ceļu.

Skriešana palīdz labi izkustēties un rada labu pašsajūtu, tas ir labs veids, kā klausīties podkāstus vai iemīļoto mūziku. Kā arī gribēju noskriet gan pusmaratonu, gan maratonu, ko arī izdarīju! Pēdējā gada laikā piedalos Rīgas Maratona izaicinājumos, kas skriešanu padara ineteresantāku un ievieš kaut ko jaunu skriešanas rutīnā!"

Roms: "Skrienu kopš 2019. gada rudens. Cenšos mēnesi noskriet no 200 līdz 300 km. Distances apmēram no 7 km līdz 20 km+. Maršrutus cenšos izvēlēties pēc iespējas dažādākus. Atkarīgs no nedēļas plāna, ja vien to tā var nosaukt, jo tas top spontāni no garastāvokļa. Ja ir iespēja, tad izvēlos skriet kompānijā. Skrienu tāpēc, ka tas ir lielisks veids, kā pavadīt laiku svaigā gaisā, uzlabojot gan fizisko, gan garīgo stāvokli. Kā arī sanāk iepazīties ar daudz jaukiem cilvēkiem.

Esam izveidojuši Facebook domubiedru grupu Skrien Jēkabpils! tieši priekš skriešanas entuziastiem vai tiem, kas tikai vēl grib uzsākt skriet. Tiesa, viss vēl ir tikai tapšanas procesā, bet aicinu šī sporta piekritējus pievienoties mums!"

Ksenija: "Sportoju no bērnu dārza vecuma. Vairāk pievērsos skriešanai un garām distancēm pēc augstkolas laikā. Tāds diezgan regulārs dažādu kilometrāžu skrējējs esmu kādus gadus 13.

Skrienu visu laiku. Skrienu gan deju treniņu laikos kopā ar bērniem, pusaudžiem, dāmām, skrienu dienās, kad deju treniņu nav. Tad visbiežāk skrienu ar savu ķepu patruļu - suņuku Maršalu vai kopā ar meitiņu, kas pavada ar riteni, kvadraciklu vai motociklu. Kā nu kuru reizi sanāk. Distances ir pēc noskaņojumu un spēkiem. Ir dienas, kad skrienas viegli un var skriet un skriet. Savukārt citkārt pēc iepriekšējo dienu smagākiem treniņiem kājas ir smagas. Visbiežāk skrienu no rītiem pirms sākt darba dienu. Un visbiežāk tie ir 4-9 km.

Pirmais un svarīgākais skriešanas pluss - kustība svaigā gaisā! Tad ne mazāk svarīgi - skriešana noder ķermeņa uzturēšanai tonusā un labā fiziskā formā. Tāpat arī kopīga aktivitāte ar meitiņu un suni. Bērns ir sajūsmā, ka var pavadīt mammu skrienot, tāpat ne mazākā sajūsmā ir mūsu ķepainis, kā mēs viņu saucam, suns Maršals.

Ir jāskrien ar baudu! Ir jāiemācās skriet tā, lai pašam prieks, tā lai pašam forši! Esmu saskārusies ar bērniem un jauniešiem, kuriem skriešana vārda tiešā nozīmē riebjas, jo diemžēl skolās visbiežāk skriešana pagaidām ir tikai un vienīgi uz rezultātu. Un bērna sajūtas paliek otrajā plānā. Šie bērni izaug par pieaugušajiem, kuriem skriešana riebjas, jo nav iemācīties skriet pareizi un ar baudu. Arī pati esmu savulaik bijusi no bērniem, kuriem garās distances riebās. Skrēju normāli, bet pēc tam bija ļoti slikti. Kamēr pati saviem spēkiem neiemācījos skriet pareizi. Tagad skriešana iedvesmo, izkustina, bagātina pozitīvās emocijas par labi padarītu darbu! Mēģinu iemācīt arī apkārtesošos skriet tā lai pašiem prieks un sajūsma!

Nikola: "Ar skriešanu nodarbojos kopš četru gadu vecuma. Mans pirmais skrējiens bija Līvānos - Līvenhofas maratons, distance 6 km, skrēju kopā ar omi, viņa arī palīdzēja manā pirmajā skrējienā. Nākamais mans lielais skrējiens bija Lattelecom Riga maratons - distance 6 km, šajā skrējienā man palīdzēja mamma. Tad savas skriešanas prasmes sāku attīstīt BJFK futbola treniņos, un, uzsākot mācības 3.vsk., es saku trenēties JSS Vieglatlētikas treniņos.

Vieglatlētikas treniņi man ir trīs reizes nedēļā, bet papildus eju skriet, kad mazajam brālim notiek futbola treniņi JVĢ stadionā. Noteikti patīk garie gabali. Mīļākais maršruts ir stadionā, kopā ar treniņu biedriem.

Es skrienu, tāpēc ka, man tas ļoti patīk, un var apgūt jaunus tempus. Ar skriešanu varu ieraudzīt jaunas vietas. Šī sporta veida priekšrocība ir tāda, ka var būt katrs par sevi, un visi sporta veidi sevī ietver skriešanu."

Aivis: "Ar skriešanu "aktīvi", ja tā var teikt, nodarbojos tikai kopš šī gada 1.marta. Skrienu katru otro dienu vienatnē. Esmu sev uzstādījis mērķi uzlabot laiku tieši 3 km distancei, līdz šim tas veiksmīgi arī izdodas. Uzsākot skriet, mans pirmais rezultāts bija nepilnas 16 min, taču šobrīd esmu uzlabojis rezultātu uz 14:25 min. Esmu izvēlējies maršrutu skriešanai netālu no mājām tepat pilsētas ietvaros.

Sāku skriet, jo biju plānojis stāties darbā, kur būtu nepieciešams kārtot fiziskos normatīvus, tādēļ sākumā tā bija laba motivācija. Vēlāk domas par darbavietu mainījās, tomēr redzot, ka tiešām izdodas uzlabot savu rezultātu, nolēmu neapstāties, un turpināt sevi izaicināt, un pārbaudīt - uz ko tad esmu spējīgs, kāds var būt mans labākais rezultāts.

Sākot skriet, esmu ievērojis, ka esmu sācis piedomāt pie tā, ko ēdu, esmu atteicies no "fast food". Skriešana viennozīmīgi uzlabo veselības stāvokli, palīdz tikt vaļā arī no kāda lieka kg. Pašam kārojas sasniegt pēc iespējas labāku rezultātu, gan laika izteiksmē, gan ieraudzīt mazāku ciparu uz svariem!"

Ar savu skriešanas stāstu dalās Jēkabpils "dzelzs vīrs", ultramaratonists Aivars Bondars: "Skriet atsāku pirms četriem gadiem. Pārsvarā skrienu viens. Treniņu biežums atkarīgs no plānotajām sacensībām. Maršrutus cenšos dažādot. Tie mainās arī laikapstākļu, trases seguma iespaidā. Pārsvarā skrienu pa asfaltu. Pagājušajā gadā piedalījos vairākos ultramaratonos. Patīk skrējiensoļojums Rīga-Valmiera.

Skriešana ir individuāls sporta veids. Rezultāti atkarīgi no paša treniņos paveiktā. Patīk izaicinājumi. Kustība ir dzīves pamatā. Kamēr vari, tikmēr dari! Ceru drīzumā paskriet kopā ar mazbērniem!

Juta: "Aktīvi skriet esmu sākusi tikai pēdējos 3-4 gadus. Līdz tam skrēju tikai vasaras periodos un ik palaikam piedalījos skriešanas sacensības un dažādās sporta aktivitātēs.

2020.gadā aizsāku skriet aktīvāk pēc ieteikta treniņa plāna, lai varētu noskriet Jēkabpils pilsētas 350 km izaicinājumu. Skrēju trīs reizes nedēļā, katrā treniņa noskrienot 10-12 km. Pēc tam turpināju skriet pēc sastādīta treniņa plāna. Iecienītākā skriešanas vieta ir Jēkabpils Mežaparks. Pārsvarā skrienu viena.

Skrienu tāpēc, ka tas palīdz sakārtot domas un atslēgties no ikdienas problēmām. Kā arī tā ir laba iespēja pavadīt laiku dabā. Man kā dabas vērotājam sanāk apvienot divas aizraujošas lietas vienlaicīgi. Pēc treniņa varu mierīgi izstaigāt savu skriešanas maršrutu un nofotografēt skaistus dabas kadrus, ko esmu pamanījusi skrienot.

Iesaku arī citiem uzdrīkstēties sākt skriet, jo mūsdienu straujajā dzīves ritmā ir nepieciešams uz brīdi apstāties un sakārtot savas domas."

Ruslans: "Iesāku skriet pirms astoņiem gadiem. Skrienu katru dienu no 5 līdz 20-30 kilometriem. Man patik skriet gan taku skrējienus, gan asfalta. Skriešana ir iespēja apskatīt mūsu skaisto zemi. Skriet kompānijā vienmēr ir jautrāk, un laiks paiet nemanāmi.

Sāku skriet pirms kāzām, lai nedaudz notievētu, un tā iepatikās, ka sāku sev izvirzīt arvien lielākus un lielākus mērķus - maratons, 50 km, Rīga-Valmiera... Skriešana ir viens no vienkāršākajiem veidiem kā izkustināt sevi - uzvelc kurpes un skrien!

Novēlu visiem vieglas kājas, un atrast to unikālo motivāciju, kura palīdzēs sākt skriet!"

Inga: "Ar skriešanu nodarbojos apmēram 3 gadus. Skrienu 3-5 reizes nedēļā. Parasti skrienu 5-10 km. Man patīk skriet pa Daugavas aizsargdambi, pa Dolomīta ielas veloceliņu. Skrienu vai nu viena, vai kopā ar savu četrkājaino mīluli Lakī.

Skriešanā mani "ievilka" bērni. Skrienot ir iespēja atslēgties no visa. Skriešanas priekšrocība ir tā, ka vari skriet jebkur un jebkad, vajadzīgs tikai atbilstošs apģērbs un apavi."

Dace: "Skrienu trīs gadus 2-3 reizes nedēļā. Es esmu tas cilvēks, kurš līdz 36 gadu vecumam nenogurstoši teica: "Es nekad neskriešu!". Līdz dienai, kad satiku īsto cilvēku, īstajā vietā - savu pirmo un līdz šim vienīgo treneri Ilzi, tieši viņa bija tā, kas mani ar viltu pierunāja uz pirmo skrējienu, tieši tā - AR VILTU, sakot: "Tikai paiesim, pamēģinām ātrāk, paskrienam 100 m, paskrienam vēl 500, TU TO VARI!" Un šie pirmie 3 km, pa pusei noieti, pa pusei noskrieti, mainīja manu attieksmi pret sportu un skriešanu par 180 grādiem. Tā bija liktenīga diena! ???? Tagad skrienu vidēji 2-3 reizes nedēļā no agra pavasara līdz vēlam rudenim, un daru to sev, savam priekam, pašsajūtai un veselībai, gūstot baudu no katra noskrietā metra, neatkarīgi no distances kopējā km skaita!

Tu nevari zināt, ka tev neder vai nepatīk skriešana (sportiskas aktivitātes), kamēr neesi pamēģinājis! Uzdrošinies! Dari! Atrodi iedvesmotājus! Un atceries - NEKAD NAV PAR VĒLU, KAMĒR VIEN TU ELPO!!!"

Renārs: "Skrienu jau ļoti sen, bet ar intensīvāku skriešanu sāku nodarboties 2018. gadā. Skrienu 5-6 reizes nedēļā, distances dažādas, sākot ar 5 km līdz pat 20 km garām distancēm. Sacensībās vislabāk man patīk skriet 10 km vai pusmaratona distances. Mani iecienītākie maršruti ir jaunizveidotais gājēju\veloceliņš uz Spunģēniem un Jēkabpils Mežaparks. Pārsvarā skrienu viens, bet brīvdienās kopā ar kompāniju - skriešanas draugiem.

Skrienu, lai gūtu enerģiju, prieku, relaksētos. Šajā sporta veidā man patīk tas, ka es varu pārbaudīt savus spēkus, izturību. Lielu azartu gūstu sacensībās, kad savus spēkus varu pārbaudīt sacenšoties ar konkurentiem. Skriet var jebkurā vietā, jebkuros laikapstākļos, gan kompānijā, gan viens.

Iesaku ikvienam pavadīt laiku aktīvi - skrienot! Uzlādēsiet garastāvokli un gūsiet superīgas emocijas, iegūsiet jaunus skriešanas draugus!"

Aiva: "Ar skriešanu nodarbojos jau 5 gadus, nevaru saukt sevi par lielo skriešanas "profiņu", bet daru to ar patiesu baudu. Cenšos paskriet vismaz 3 reizes nedēļā, neskrienu garas distanes - 4-5km vienā reizē. Patīk skriet pa mežu - tuvāk dabai, bet izbaudu skriešanu arī pa sporta laukumiem, veloceliņiem. Pārsvarā skrienu viena, lai varu pabūt ar sevi un savām domām, bet priecājos, kad man pievienojas mans dēls - mana lielā motivācija.

Vislabākais, ko dod skriešana, ir iespēja pabūt ar sevi, savām domām. Tu vari šķībi dungot līdzi austiņās skanošajām dziesmām un justies labi - UZLĀDĒTIES! Tas prieks un spēks, pēc kārtējā skrējiena ir neaprakstāms!..

Nekad neatlieciet neko uz citu dienu, pamēģiniet un dzīvojiet ar domu: "Šodiena ir mana mīļākā diena!""

Elza: "Šogad jūlijā būs 3 gadi, kopš es sāku skriet, un mans pirmais "trakums" bija Jūrmalas krāsu skrējiens. Kāpēc trakums? Nu iedomājieties, ka es savos, toreiz 57 gados, vienā jaukā dienā uzvilku šortus, krekliņu, kaut kādas krosenes un saņēmusi visu savu "vīra" dūšu, drīzāk dullas sievas dūšu un metos 5 km skrējienā pakaļ saviem mazbērniem... un vienkārši "saslimu" ar sportu...

Skrienu pārsvarā 3 reizes nedēļā ap 5 km, un 3 reizes nedēļā nūjoju. Tā kā dzīvoju Līvānos, tad bieži skrienu Grīvas aktīvās atpūtas parkā vai arī skrienu ap Iesalnieku ezeru. Skrienu gandrīz vienmēr viena pati, jo neesmu sastapusi pareizo līdzskrējēju.

Kāpēc skrienu? Skrienu, lai uzturētu formu, veselību. Tas ir veids, kā aizmukt no sliktām emocijām, pārguruma. Tas ir veids, kā iemukt mežā no pilsētas, sajust dabu, svaigu gaisu un sadzirdēt mežu, putnus, sajust vēju, kas iepūš sejā, sajust aukstumu, kad ziemā 20 grādos apsarmo mati, kas var būt labāks par šo... Skriešanas priekšrocības ir tās, ka vari to darīt jebkurā laikā, jebkuros laika apstākļos un to nespēj ierobežot neviens, tikai vajag piecelties no siltas iesēdētas vietas, pateikt sev, ka man to vajag un es skriešu...

Es gribētu izteikt milzīgu pateicību savai meitai, kura mani ievilka sportā un, ja viņa man no sākuma nebūtu teikusi: "Tu vari, tev izdosies!", es būtu nolaidusi rokas, bet tagad mēs viena otrai bieži vien, "iesperam", un tad seko frāze: es jau noskrēju, a ko tu bremzē? Aiziet! Tāpēc , ja nevarat iesākt sportot, tad atrodiet kādu, kas "iesper" un aizrauj un tad jau tas aizies. Ticiet man, skriešana ir lipīgāka par visām slimībām, bet cik veselīgāka... Tāpēc es uzskatu, ka sākt sportot nekad nav par vēlu, nevari skriet, piecelies un ej, bet neapstājies pēc pirmā kilometra, neapstājies pie pirmajām grūtībām, tikai kustībā ir dzīvība... Celies un skrien, celies un ej jau šodien, nevis tikai rīt..."

Sibilla: "Ar skriešanu vairāk sāku nodarboties no 2019. gada, taču arī pirms tam pa retam skrēju, kad bija sportisks noskaņojums! Patīk skriet vienai! Skriešana ir labs relaksācijas veids - vien jāatrod savs komforta temps un jāsakārto elpošana! Skrienot var būt tuvāk dabai un kārtīgi izelpoties!

Es skrienu, lai kārtīgi izelpotos! Šobrīd, esot dekrēta atvaļinājumā, atsāku skriešanu. Pagaidām sanāk vien 2 reizes nedēļā. Pēdējā laikā skrienu no rītiem, distances, pēc kurām jūtos modra, nevis nomocīta un sāpoša! Tā, lai justos komfortabli kopt mazulīti un otrā dienā gribētos skriet vēl! Pamazām palielinu ātrumu vai distanci! Atsākot skriet pēc pārtraukuma, no jauna tika sakārtota elpošana. Visgrūtākais ir pirmais kilometrs, kad ķermenis iekustas un elpošana sakārtojas. Pēc tam skrien un baudi skrējienu. Šobrīd, atsākot skriet, distance ir 3-4 km. Jāatzīst, ka neskrienu rezultātam, skrienu sev! Skrienot klausos sevi - savu ķermeni, ja kaut kur sāk durt - zinu, ka jāmaina elpošana. Sevi nomierināt un turpināt skriet man izdodas tikai pamainot elpošanu un izkliedējot ikdienas rūpes no galvas! Daudz vieglāk noskriet izdodas tad, kad vienkārši, bez blakus domām klausies mūziku, seko savai elpai un skrien! Ir dienas, kad skriet vienkārši ir grūti - nav skrienamās dienas. Nekautrējos arī paiet, bet tas ir ļoti, ļoti reti. Visfantastiskākā ir sajūta pēc skrējiena! Tās sajūtas dēļ vien ir vērts apģērbties un saņemties! Uzdāvāt sev skrējienu! Patiesībā tā ir liela laime, ka vari kustēties un skriet! Ka veselība ļauj, tas ir jābauda! Lielākais sasniegums bija piedalīties Sieviešu skrējienā 2019. gadā, tur noskrēju 5 km distanci ar savu labāko laiku 30,00 min. Pašai prieks par to, saprotu, ka ir kur, tiekties, tomēr lepojos ar to!

Sintija: "Ar skriešanu nodarbojos jau no agras bērnības, tad jau sapratu, ka tajā ir daudz vairāk kā tikai sports. Skolas laikā skolotājs paslavēja par labiem skriešanas rezultātiem, kas bija liela motivācija sasniegt vēl labākus rezultātus un turpināt skriet, un skriešanu iekļaut savā dzīvē kā būtisku man.

Cenšos skriet bieži. Ļoti patīk skriet vidēji garas distances, kuras nav mazākas par 5 km. Mani iecienītākie maršruti ir skriet pa mežu, pļavām, lauku ceļiem, kā arī pa mūsu skaisto Mežaparku un dambi. Man tik ļoti patīk skriet, ka nav iebildumu, ja man pievienojas. Bet labāk man patīk skriet vienai, jo tā es atpūšos, esmu kopā ar sevi, ar savām domām un varu paklausīties spēcīgu, jaudīgu mūziku.

Skriešana ir mana sirds lieta. Skrienu, jo tā es atpūšos, iegūstu enerģiju, apkopoju savas domas, pavadu laiku dabā, uzturu sevi formā. Tā ir sava veida relaksācija, būšana ar sevi! Skriešanai ir tikai vieni vienīgi ieguvumi.

Esiet aktīvi, atrodiet savu sporta veidu, kurš jums būs piemērots un kļūs par sirds lietu! Pavadiet vairāk laiku dabā un esiet LAIMĪGI!" :)

 

Ieteikt citiem: